Petrus Aged Pale

Walentynek na tym blogu na pewno nie uświadczycie! Natomiast miłość do piwa a i owszem. Petrus Aged Pale to intrygująca propozycja browar Bavik. Na etykietce witają nas beczki (piwo leżakuje w nich 20 miesięcy przed rozlaniem do butelek). Zapowiada się zatem ciekawie. Co więcej wynika, że są to beczki dębowe co od razu przywołujące w głowie aromaty tak pysznych piw jak Rodenbach czy lambiki z Cantillon. Inne informacje, jakie dotarły do mnie z różnych źródeł wspominały o kwaskowatości tegoż trunku. Podszedłem do tego piw z wielką ciekawością.
Po wlaniu piwa do szklanki nie ukazała się spodziewana czerwona barwa tak charakterystyczna dla Rodenabacha. Kolor inspirowany raczej był lambikowskim ideałem. Moim oczom ukazała się pełna, złota barwa, z niską, szybko znikającą pianą. Zastanawiająca różnica między tym piwem a Rodenbachem wynika z zastosowanego słodu. Ten drugi ma w składzie słody wiedeńskie, naturalnie przyciemniające barwę piwa. Nasz dzisiejszy bohater ważony jest tylko i wyłącznie na jasnych słodach.
Tyle o barwie. A jakim zapachem zaprasza nas Petrus Aged Pale? Przede wszystkim średnio przyjemnym, octowym, wytrawnym aromatem, z dodatkiem dębowej beczki. Bardzo lubię kwaśne piwa, lambiki itp., co udowodniłem w relacji o browarze Cantillon (i nie tylko). Tu zapach kwaśności miał dla mnie niewiele wspólnego z przyjemną częścią owocową, a raczej kierował się w stronę brutalnego wąchania octu. Choć do skraju nie dochodzimy.
Jeśli chodzi o smak to piwo to niewątpliwie staje w szranki ze wspomnianymi lambikami czy Rodenbach’em. Bardzo złożony smak. Z jednej strony przyjemne nuty owocowe, wytrawne z drugiej pchające język w kierunku aromaty octu jabłkowego, czy nawet lekko skwaśniałego mleka. Brak aromatu alkoholowego można uznać przy takim piwie za całkowicie poprawne. Brak aromatu chmielowego również.
Koniec końców uważam Petrus Aged Pale za niezłe piwo. Nie jestem znawcą piw kwaśnych, ale jest coraz bardziej lubię ze względu na swój niekonwencjonalny, a zarazem bogaty smak. To piwo ślizga się gdzie w dolnych granicach. Stąd też moja ocena 6,5/10.

p.s. moja butelka piwa była spożyta 2 tygodnie po terminie ważności co wydaje mi się, przy tego typu piwach nie miało wielkiego znaczenia dla smaku

Petrus Aged Pale, SRM 6-8, ABV 7,3%

petrus aged pale

przy pisaniu powyższego wpisu pomocnym był artykuł na stronie:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3744/Al-Dente/article/detail/1095009/2010/04/20/Bier-Petrus-Aged-Pale.dhtml

Skomentuj

