Bommen and Granaten Bordeaux

Owo piwo ma zalakowany kapsel i można trzymać przez 25 lat od zabutelkowania. Ja otworzyłem je po zaledwie 4 miesiącach. Czyżby aby trochę  nie za wcześniej? Przekonajmy się….

Piana: średnia wysokość, powoli zanikająca, jednocześnie z perfekcyjna strukturą (6/6)

Barwa: rubinowy z jasnymi przebłyskami, krystaliczne (3/3)

Zapach: na początku aromat, który kojarzy mi się przechowywaniem piwa w dębowej beczce, później trochę dzikości, poziomki. W zasadzie sprawia wrażenie syropu, później trochę alkoholu i  aromat winno-rodzynkowy (10/12)

Smak: bardzo słodkie (aż za słodkie?), nie wyczuwalne alkohol choć wierzę, że tam było 15%. Wyczuć można pełną gamę owoców leśnych (czerwonych) i smak podobny do kompotu z suszu (14/17)

Goryczka: wyczuwalna, niska, zgodnie ze stylem, pojawia się dość szybko i zanika (5/6)

Na podniebieniu: bardzo lepiący się, nisko gazowany (5/6)

Często słyszałem zachwyty nad stylem barley wine. Piwa te powinny być mocniej jak wino, ale fakt, że do ich wykonania potrzeba słodu a nie winogron klasyfikuje je jak piwo. Problem w tym, że do tej pory dobrego przedstawiciela gatunku jeszcze nie spotkałem. Do dziś. Bommen and Granaten jest faktycznie piwem interesującym. Bogatym w aromaty i smaki, którego… żałuję, że otworzyłem tak szybko. Mam nadzieję sprawić sobie jeszcze jedną butelczynę owego piwa, włożyć gdzieś w ciemny, chłodny kąt i zapomnieć na następne dziesięć lat :).

Ocena końcowa: 43/50

bommen and granaten bordeaux

(opis)

Skomentuj

