0921 Porter (Weselno)-Grudniowy

Dwa dni temu pokazałem Wam Czarnego wdowca. Dziś znów ciemne piwo, ale z okazji zgoła odmiennej.

Ciechanowski Porter grudniowy z dedykowanym numerem 0921. Czyli 21 wrzesień kiedy to zmieniam stan cywilny ;).

Dzisiejszy porter przed sprzedażą leżakowany był 800 dni. Doliczcie zatem dodatkowe 8 miesięcy, kiedy owy napitek wlał się do mojego pokala. Piwo sprzedawane było w litrowej butelce z pałąkiem. Ekstrakt 22% i ABV 9%.W pokalu ukazało mi się oczywiście ciemne piwo, jak przystało na portera, z jaśniejszymi przebłyskami. Na powierzchni w miarę stabilna piana o kremowym kolorze. Zapach okazał się mniej intensywny niż się spodziewałem. Wyraźna nuta kawy, ciemnego słodu, a tle delikatnie owocowa (śliwka). W smaku wyczułem czekoladę i kawę, ale poza tym w zasadzie… nic więcej. Przy 22% nie wyczułem również alkoholu. W odczuciu Porter grudniowy okazał się piwem dość pijalnym, ale mniej niż się spodziewałem. Nie można pominąć fakt, że piwo to było dość drogie (co zrozumiałem przy długim leżakowaniu) co przy niepowalającym efekcie końcowym było małym zaskoczeniem in minus. W skali dziesięciostopniowej 7/10.

Nie mniej Wasze zdrowie tym piwem. Korzystając z okazji chciałbym podziękować obsłudze klienta Browaru Ciechan za doręczenie butelki o tym numerze pomimo trudności jakie owa butelka napotkała ;).

porter grudniowy

One comment

Skomentuj

