Rzecz o mieszaniu

Puryści i piwni talibowie mogą dostać zawału. Piwosze z otwartymi głowami z kolei może się tym zaciekawią. Czy można mieszać piwo? Czy to z colą, z sokiem. A piwo z piwem?

peche mel bushSwoją pierwszą mieszankę piwa z piwem spróbowałem podczas spotkanie w barze w studenckim Louvain-la-Neuve. W karcie owego przybytku znajdowało się pozycja Pêche Mel Bush. Jak legenda miejska głosi owa mieszanka stworzona przez studentów miała być powodem stworzenia już zabutelkowanej wersji Pêche Mel Bush, gdzie klasyczne piwo Bush Amber zmieszano z brzoskwiniowym lambikiem. Tam w walońskim barze miałem okazję wypić oryginalny miks czyli wspomniane piwo z browaru Dubuisson oraz Timmermans Pêche Lambicus. Ktoś się może na tak czyn krzywić, ale wiecie…to jest Belgia ;). Miałem później okazję spróbować zabutelkowanej wersji i muszę przyznać, że dwa piwa zmieszane na świeżo smakowały lepiej, świeżej. W szczególności, że mamy trochę większą pewność, że autentycznie wlewamy lambika do piwa.
Pêche Mel Bush to bardzo smaczna, intensywnie owocowa piwna mieszanka. Mieszanka, również niebezpieczna gdyż do 4% lambika dodajemy 12% Bush Amber! Radzę uważać.

Nie wiem czy zdecydowałbym się zmieszać każde piwo. W życiu nie dodałbym czegokolwiek z Orvalem. Wydaje mi się, że jako podstawę nadają się wszelkie piwa jasne. Z kolei drugie piwo powinno być totalnie z innej bajki. Może np. Duvel i guezze? Nie długo spróbuję i dam Wam znać.

Piwo z piwem to jedno. A co gdybym ktoś zaproponował nam piwnego … drinka? Piwny koktajl?

Nie jest to wcale nowy pomysł. Wraz z eksplozją popularności piwa, w chmurze rozprzestrzeniającej się energii musiało się zmieścić wiele pomysłów. W sieci znaleźć można najróżniejsze kombinacje. Mi najbardziej przypadł do gustu IPA Coctail:

30 ml Aperol (11% aperitif) wzmocniony grejpfrutem*

15 ml soku z cytryny

15 ml syropu orszadowego

120-150 ml piwa IPA

Całość energicznie wymieszać w szejkerze wraz z lodem. Przelać do wysokiej szklanki (300-400ml) wypełnionej świeżym lodem. Dopełnić resztą piwa. (*na 24h zmieszać ów Aperol z dwoma pokrojonymi grejpfrutami ze skórką, kilkukrotnie wstrząśnięte i wymieszane).

Nie próbowałem jeszcze, ale zdecydowanie weszło na moją listę things-to-do.

A Wy jak mieszaliście piwo?

2 comments

  1. Ulubione piwo mojej „połowicy”.
    Pytanie, czy próbowałeś samego Timmermans Pêche, który reklamuje się jako „The World’s oldest lambic brewery”? Ja się na Timmermans naciąłem kupując (Kriek, Peche, truskawkę) i odradzam, słodkie ulepki nie mające nic wspólnego z dobrym lambickiem.
    Dosładzane

    Polubienie

Skomentuj

